Am susţinut pe data de 25. 06. 09., în cadrul Facultăţii de Arte şi Design din Timişoara, teza mea de doctorat cu titlul Palimpsest. Incursiune în iconologia dantescă. Conform procedurii proprii susţineţinerii unui doctorat vocaţional în Arte vizuale, am proiectat o serie de imagini pe ca eu le-am considerat a fi reprezentative pentru expoziţia ce a facut parte din proiectul meu plastic de cercetare, după care s-a dat cuvântul referenţilor pentru aşi exprima punctul de vedere cu privire la conţinutul tezei. Fiind un doctorat vocaţional punctul forte al susţineţinerii s-a concentrat asupra expoziţiei picto-instalaţie pe care am realizat-o pe data de 06. 04. 09. la Moara Răsăritului din Oradea cu titlul ARS dantesca combinatoria. Coloana vertebrală a prezentării mele a problematizat modalitatea de lecturare a subiectului, punct de plecare şi pretext, atât a lucrării scrise cât şi a expoziţiei şi anume poemul lui Dante, Divina Comedie. Astfel, am considerat necesar să subliniez caracterul modalităţii prin care eu mă raportez la subiect. În consecinţă, mecanismul prezentării mele a stat sub semnul următoarei ecuaţii: Dacă Constantin Noica spune la un moment dat în cărţulia sa intitulată Jurnal filosofic că nu a putut citi niciodată Divina Comedie din cauza monstruasei ordini care se află acolo Borges afirmă în conferinţa sa ce are ca şi punct de plecare poemul lui Dante, publicată în Cărţile şi noaptea, că a citit de mai multe ori Comedia. Experienţa mea cu textul lui Dante se află undeva la mijloc. Nici eu nu am putut citi niciodata Divina Comedia, nu am putut-o citi niciodată de la cap la coadă, însă am citit-o pe sărite de mai multe ori, fapt ce, sper eu m-a salvat de la o ameninţătoare şi molipsitoare monstruoasă ordine. Aşadar pariul meu cu verbul “a sări”, gândit de pe poziţiile filosofiei deconsctructiviste care, cred eu, încă ne mai condiţionează modalitatea de raportare la relicvele istoriei, este un pariu ce s-a fixat nu numai pe parcursul elaborării tezei scrise, precum şi pe parcursul conceperii şi finalizării expoziţiei ci şi în timpul desfăşurării prezentării tezei mele la data amintită mai sus.
Lasă un comentariu